Boks logo powered by garage2020
Boks logo powered by garage2020
  • Registreer
  • Log in
Log inRegistreer
  • Home
  • Tijdlijn
  • Thema's
  • Wie is wie?
  • Evenementen

Deel

Help

Start rondleidingService en help
  • Pilot opzetten
  • Pilot opzetten
  • Entree
  • Leden
  • Chatbox
entreeledenchatbox
    Home
    Tijdlijn
    Thema's
    Wie is wie?
    Evenementen

    Service en help
    • Home
    • Tijdlijn

    Gemiddelde duur: weken tot maanden

    Benodigdheden:

    • een test plan, consent form

    • notulist, participant(en)

    Aantal mensen
    3+ mensen (bijv. interviewer, notulist, participanten)  





    Pilot opzetten

    Ervaring heeft geleerd dat er een verschil zit tussen denken en doen. Een goed idee betekent niet dat het ook gebruikt zal worden. Om te kunnen kijken of en hoe een service of product aanslaat bij de doelgroep is het van belang om deze ook te laten ervaren door je doelgroep. Op deze manier kun je ook gemakkelijk inzicht krijgen in eventuele kinderziektes en deze er op tijd uithalen. Een pilot biedt handvatten om op een kleinschalige en efficiënte manier aanpassingen te maken om het concept (nog) beter te laten aansluiten bij de behoeftes van de doelgroep.



    Wat heb je eraan?

    Praktijk inzicht hoe de doelgroep de oplossing ervaart. Mogelijkheid om te toetsen in hoeverre een doelstelling behaald wordt.
    Een pilot zorgt ervoor dat je problemen op tijd ziet aankomen en kunt voorkomen voordat het concept op grotere schaal geïmplementeerd wordt
    Er is een grotere bereidheid bij implementatie omdat je mogelijke gebruikers betrekt in je ontwerp.

    Wanneer gebruik je het?

    • Een pilot pas je toe richting het einde van je design thinking process; nadat je een idee hebt gekozen en verder is uitgewerkt. 

    • Een pilot dient als de laatste test voordat je design op grotere schaal wordt geïmplementeerd. 



    Om een ervaren wantrouwen in instanties te omzeilen is een bewonersinitiatief opgestart om ouders elkaar te laten ondersteunen. Om te testen of daar ook de juiste mensen mee worden bereikt en de ouders in staat zijn een passend luisterend oor te bieden, is een kleinschalige testversie opgezet.

    Om te testen of we taboes bespreekbaar kunnen maken met behulp van een website, is een testwebsite het leven in geroepen welke via social media is verspreid. Komen er verhalen binnen die anders niet gedeeld zouden worden? Wat zijn daar de impliciete randvoorwaarden voor?

    Wordt een app echt gebruikt door hulpverleners? Zouden ze dit echt downloaden? Om dit te testen hebben we een fake app gelanceerd die er als echt uitziet. Hoeveel mensen klikken er daadwerkelijk op de download button?


    < Terug
    Contact opnemen
    Vragen over deze tool?
    • Service & help
    • Sneltoetsen
    • Naar hoofdinhoud
    • Naar menu
    • Naar menu
    • Naar footer